Szeretettel köszöntelek a Biblia és tudomány. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia és tudomány. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia és tudomány. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia és tudomány. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia és tudomány. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia és tudomány. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Biblia és tudomány. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Biblia és tudomány. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | [Törölt felhasználó] | 1 hozzászólás
A bárka keresésére indult utazók és expedíciók rövid története1. Marco Polo
"Nagy
Örményország szívében van egy magas kocka, vagy kúp alakú hegy, ahol a
legenda szerint Noé bárkája megfeneklett. A hegy széles és hosszú, majd
két napba telik megkerülni azt. Csúcsát mély hó födi egész évben,
úgyhogy senki nem tudja megmászni. Ez a hó sosem olvad el teljesen, sőt
az új havak még növelik is vastagságát."
George Hagopian 8 éves volt, amikor nagybátyja felvitte őt az Ararát
hegyre 1908-ban. Elmondása szerint látott egy hajószerű építményt egy
szikla párkány tetején, amit részben hó borított. Mikor a "bárka"
mellett álltak, a nagybátyja belelőtt, de a golyók lepattogtak és a
késükkel sem tudtak lefaragni belőle egy darabot. Hagopian 1972-ben halt
meg. Mivel nem volt képes a térképen tájékozódni, ezért soha nem tudta
bejelölni azon a "bárka" helyét. Roskovitsky
hadnagy, az Orosz Birodalmi Légierő pilótája 1916 nyarán felderítő
repülést végzett, hogy ellenőrizze a török katonai mozgásokat. Egy félig
befagyott tóra lett figyelmes az egyik vízmosás alján, az Ararát hegy
oldala felett elhaladva. Lejjebb ereszkedve a tóhoz egy félig elmerült
hajószerű képződményt vélt felfedezni, melyen két zömök árbocot és egy
átjárópallót is látott. Jelentette feletteseinek, majd a cár
engedélyével két mérnökcsapat indult a helyszínre. Rengeteg részletes
rajzot, fényképet és leírást készítettek a "bárkáról", amit
visszaküldtek Szentpétervárra. II. Miklós cárhoz azonban már sohase
jutottak el a dokumentumok, mert a kirobbant forradalom (NOSZF, 1917)
utáni zűrzavarban egyáltalán nem működtek a kommunikációs csatornák.
Egyesek szerint a jelentés Trockíjhoz került, aki megsemmisítette vagy
titokban tartotta azt. Azóta sem került elő.
1960 tavaszának végén az USA 428. Harcászati Repülőszázadának egyik
pilótája az törökországi Adana bázisról felszállva rutin berepülést
végzett. Gregor Schwinghammer kapitány egy másodpilótával és egy török
kísérővel az Ararát felett repült el éppen, amikor 13 000 láb
magasságban hatalmas derékszög alakú uszályt pillantott meg az egyik
völgyben, amelyről állítja, hogy a Bárka volt az, amit láttak. 1948-ban
az AP hírügynökség egy cikkében arról tudósított, hogy egy Reshit nevű
ember megtalálta Noé bárkáját, jégbe fagyva odafent az Ararat hegyén.
Csaknem 40 évvel később, 1986-ban David Fasold azt állította, hogy
megtalálta Reshit-et, teljes nevén Ali Oglu Reshit Sarihan-t, aki
Uzengiliben lakott, nem messze Durupinartól. Utóbbi elmondása szerint az
alakzat három egymást követő földrengés során jött létre 1948-ban. A
vele készült interjú videó felvétele azonban Fasold halála után
nyomtalanul eltűnt és az 1991-ben leközölt interjú szövege
több ellentmondást is tartalmaz. Például nem derül ki, hogy az
adatközlő személye azonos-e az 1948-as AP cikkbeli Reshittel. Abban a
cikkben még szó sem volt földrengésről. Fasold bizonyítékainak
megcáfolása óta a Durupinar hívők azt a nézetet vallják, hogy ezen a
helyszínen nem a bárka aktuális maradványai találhatók, hanem csupán
annak a helynek a lenyomata, ahol a bárka több ezer métert csúszva a
hegyoldal sárfolyásán végül megállt. Furcsamód, eközben nem dőlt el és
meg sem rongálódott…
A török légierő pilótája, Kurtis hadnagy érdekes felvételt készített egy
objektumról, melynek alakja és kiterjedése a keresett bárkára engedett
következtetni. Ron Wyatt (Indiana Jones típusú régész) 1984- ben a
területről kőzetmintákat csempészett ki a török határon, melyeket később
New Yorkban állítottak ki. Nemzetközi botrány kerekedett az ügyből. A
bárka kalandos keresői közé tartozik Dave Fasold is, aki hajóroncsok
kutatásával és tengeri mentéssel töltötte életét. Wyatt őt is magával
vitte a következő, 1985-ös expedíciójára. David Fasold egy Berolasszisz
nevű babiloni főpapnak tulajdonított 2500 éves görög kézirat alapján, az
abban használt perzsa fogalmakat értelmezve, az Araráttól 27 km-re
délre határozta meg a bárka helyét. Molekuláris frekvenciagenerátor
segítségével vizsgálta a helyszínt. Ez a műszer a földbe leásva a
különböző elemek rezgését mutatta ki, ez esetben a vasét. A vas volt a
helyszínen észlelhető egyetlen fém vagy ásvány, ez pedig szimmetrikus
eloszlásban jelentkezett. Az adatok kiértékelésében John Baumgartner
neves geofizikus volt segítségére. Hosszanti vonalakat találtak, amelyek
a helyszín két végén összetartanak, mint egy hajó orra és tatja, ami
emberkéz művére engedett következtetni. A maradványok nagyon rossz
állapotban vannak, ha egyáltalán azok. Óvatosságra intett az a tény is,
hogy egy bárkaszerű alakzatról már korábban kiderült, hogy csupán egy
természetes sziklaképződmény. Lemeztektonikai eseményeknek kellett
történniük, ha valóban egy 150 méter hosszú hajó rekedt meg itt 2100
méter magasságban.
A radarvizsgálatok vasat mutattak ki szabályos közökben, hajószerű
alakba rendeződve. A talajszint alatt 7,5 méter mélyen egy szilárd
visszaverő réteg sugárzott vissza jeleket, amit a radar érzékelt. Fasold
szerint ez lehetett a hajó feneke. "Úgy gondoltam, hogy egy hatalmas
nádhajó volt fa fedélzettel. A fedélköz látható a felszínen, ahol
gerendák voltak, de ezt már iszapos hordalék helyettesítette. Valójában a
szerkezet már nincs ott, csak annak kövülete." Négy fúrást végeztek.
Törökország e vidékén rendkívül szokatlan vas sűrűséget találtak, ez
igazolta a molekuláris frekvencia-mérés meg a két radarteszt
eredményeit. Amint mélyebbre haladt a fúrás, alig találtak valamit
(semmit), ami bizonyítaná az árulkodó vonalakat a radarképernyőről,
amelyek a hajó fenekét jelölnék. A fúrásokból nem derült ki, hogy nem
csupán egy különleges sziklaképződményről van-e szó. Fasoldot és
expedícióját kiutasították Törökországból és az egész kutatást török
kézbe vették, amit Solih Bayraktudin geológus irányított tovább. A bárka
alakú tárgyat hivatalos régészeti helyszínné nyilvánította a török
kormány. A lázadókkal vívott heves harcok azóta is megakadályozzák, hogy
bárki is beléphessen a helyszínre.
|
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!